Zachęcamy do korzystania z naszej Wypożyczalni Gier Planszowych 

w Czytelni MBP na I piętrze. Od 3 lipca

Arka Zwierzaków

 

Kategoria: Gry rodzinne 

Wkrocz do biblijnego świata i pomóż Noemu uratować zwierzęta na Ziemi przed Potopem! Wybieraj i układaj żetony zwierzaków oraz jednocześnie zadbaj o ich bezpieczeństwo – pilnuj zapasów ziarna, pamiętaj, żeby drapieżniki nie znajdowały się obok roślinożerców, a burty były zrównoważone tak, aby Arka się nie przechylała. Zbieraj punkty za liczbę zwierząt, a na końcu zostań najlepszym pomocnikiem Noego. I najszybszym! To wszystko w szalonym tempie rozgrywki prowadzonej w czasie rzeczywistym!

Wiek graczy: od 6 lat, liczba graczy: 2-4 os. Czas gry: ok. 20-30 minut

Colorio

 

Kategoria: Gry rodzinne

Gracze przemieszczają białe kapsle na planszy odkrywając i zakrywając w ten sposób kolorowe pola. Starają się zapamiętać kolory zakrywanych pól. Jeżeli gracz, zdejmując kapsle z planszy, odkryje piąte pole w tym samym kolorze, odpada z gry.

Wiek graczy: od 6 lat, liczba graczy: 2-5 os. Czas gry: ok. 15 minut

CV

Kategoria: Gry fabularne

Poprowadź swoją postać przez całe życie, podejmując wiele ważnych decyzji o jej karierze zawodowej, relacjach z ludźmi, zainteresowaniach i życiowych celach. Ta karciano-kościana gra, ze znakomitymi ilustracjami Piotra Sochy, pozwala wcielić się w dowolną postać i przeżyć swoje życie w inny sposób. Niezliczona liczba kombinacji zapewnia wiele emocjonujących rozgrywek. Gra z serii Granna Expert, przeznaczona dla zaawansowanych graczy.

Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: ok. 60-90 minut

DISCWORLD: Ankh-Morpork

Anglojęzyczna wersja gry planszowej „Świat dysku” na podstawie książki  Terrego Pratchetta.

Każdy gracz będzie próbował zrealizować własną drogę do zwycięstwa, właściwą dla roli wylosowanej na początku rozgrywki. Cele graczy będą tajne i często przeciwstawne, przez co każda partia będzie miała pełny emocji i niepowtarzalny przebieg. W swojej turze gracz zagrywa kartę, wykonuje zapisane na niej akcje (co może wywołać zagranie kolejnych kart), a następnie dobiera karty z talii, tak by znów mieć ich pięć na ręce. To samo robi następny gracz w swojej turze, itd.Gra toczy się do momentu, aż któryś gracz ogłosi, że wykonał swoje tajne warunki zwycięstwa; bądź gdy talia kart skończy się. Każdy gracz będzie próbował zrealizować własne warunki zwycięstwa (np. zaprowadzić w mieście porządek albo wprost przeciwnie…), właściwe dla roli wylosowanej na początku rozgrywki. Gracze będą chcieli więc utrzymać swoje role w tajemnicy, odkrywając za razem cele przeciwników – tak by przewidzieć ich plany i nie dać się wyprzedzić w walce o władzę nad pogrążonym w chaosie Ankh – Morpork.

Wiek graczy: od 12 lat, Liczba graczy:  2 – 4 os., Czas gry: ok. 60 minut

DIXIT

Kategoria: Gry rodzinne

Dixit to pięknie zilustrowana gra karciana, która poruszy Twoją wyobraźnię i nauczy kreatywnego podejścia do różnych skojarzeń! W tej wielokrotnie nagradzanej grze główną rolę odgrywają ilustracje na kartach. Gracze starają się wskazać kartę, która jest źródłem historii, a równocześnie zmylić przeciwników. Dixit to wesoła, zaskakująca i emocjonująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny.

Wiek graczy: od 8 lat, Liczba graczy: 3 - 6 os.,Czas gry: ok. 30 minut

DOBBLE

Kategoria: Gry imprezowe, Gry również dla 2 osób

Dobble są grą na spostrzegawczość, refleks i percepcję, w której gracze ścigają się, by jak najszybciej odnaleźć na dwóch kartach takie same obrazki. Aby utrudnić zabawę mogą one być odwrócone i mieć inne rozmiary. Same karty są okrągłe i pełne kolorowych ilustracji roślin, postaci i przedmiotów, a każda z nich jest unikalna i łączy się z innymi kartami wyłącznie jednym symbolem. Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy. Świetnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami, a do tego porządnie rozgrzewa i solidnie poprawia humor. Polecana dla osób w każdym wieku.

Wiek graczy: od 6 lat, Liczba graczy: 2 - 8 os.,  Czas gry: ok. 5 min.

Farmer

Kategoria: Gry rodzinne

Jubileuszowe wydanie znanej i popularnej gry ekonomicznej. Gra została wydana z okazji 25 rocznicy śmierci jej autora - wybitnego, polskiego matematyka Karola Borsuka. Superfarmer De Lux otrzymał nową oprawę graficzną z ilustracjami Piotra Sochy. Dodatkową atrakcją są plastikowe figurki psów i bardziej dynamiczna wersja gry. Nowa, barwna, przestrzenna i dynamiczna wersja gry zachwyci każdego!

Wiek graczy: od 7 lat, liczba graczy: 2-4 os. Czas gry: ok. 45-60 min.

FAUNA

Kategoria: Gry rodzinne, edukacyjne

Zadaniem graczy jest zgadywanie jaką wagę / długość mają różne egzotyczne zwierzęta oraz jakie obszary zamieszkują. W pudełku znajdują się duże karty z ilustracjami 360 ssaków, ptaków, gadów i płazów, duża kolorowa plansza z mapą świata, znaczniki graczy oraz broszurka krótko opisująca wszystkie występujące w grze zwierzaki. W grze występują dwa rodzaje zwierząt - łatwiejsze i trudniejsze. Jednak nawet te łatwiejsze będą stanowić nie lada wyzwanie - z pewnością nie każdy wie gdzie żyje Salamandra czarna (Salamandra atra) czy ile waży Żaba rycząca (Rana catesbeiana)!

Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-6 os., Czas gry: ok. 45-60 minut

FINANSJERA

Kategoria: Gry strategiczne

Rozwija wyobraźnię, spostrzegawczość, zmysł handlowy i dalekowzroczność w interesach.
Celem gry jest zdobycie przez grających największego "majątku" poprzez dokonanie
najkorzystniejszych zakupów lub sprzedaży oraz zastawianie swoich nieruchomości.

Wiek graczy: od 7 lat, Liczba graczy:  2 – 6 os.

Grunt to zdrowie

Kategoria: Gry towarzyskie

Godzina 5, minut 30, a w kolejce dzikie tłumy. Myślałeś, że przed bladym świtem to właśnie ty pierwszy przywitasz się z panią w rejestracji? Nic z tych rzeczy! Pozostali pacjenci tylko czekają na twój błąd, aby wyprzedzić cię w drodze do specjalisty. Masz owsiki, łupież, a może haluksy? Zawsze chciałeś wyleczyć się ze swoich dolegliwości? Weź udział w zabawie, w której twoja spostrzegawczość jest tak samo ważna jak planowanie. Grunt to Zdrowie! A to właśnie Twoje zdrowie jest w tej rozgrywce najważniejsze.

Wiek graczy: od 16 lat, Liczba graczy:  2 – 4 os., Czas gry: ok. 30-40 minut

GWIEZDNY EXPRESS

Kategoria: Gry edukacyjne

 

Gwiezdny Express to wciągająca gra planszowa, w trakcie, której uczestnicy poznają Unię Europejską, sprawdzają swoją wiedzę z geografii i historii, a przy tym świetnie się bawią.

Celem gry jest jak najszybsze przemieszczanie się z pola „Start” na pole „Meta”. Aby to zrobić każdy z graczy odpowiada na pytania, a w przypadku poprawnej odpowiedzi przesuwa się o tyle pól do przodu, ile wskaże rzut kostką.

Wiek graczy: od 12 lat, Liczba graczy:  2 – 6 os., Czas gry: ok. 60 minut

HOBBIT

Kategoria: Gry fabularne, rodzinne

Przeżyj niesamowitą przygodę! Dołącz do Bilba i krasnoludów, wyrusz na niezwykle ryzykowną wyprawę i odzyskaj skarb strzeżony przez smoka Smauga. Kompania śmiałków stawi czoła swoim największym wrogom, takim jak gobliny, wargowie, trolle i wielkie pająki. Podczas tej ekscytującej gry rodzinnej gracze zdobywać będą niezbędny ekwipunek, by móc pokonać swych przeciwników i odzyskać skarb.

Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-5 os., Czas gry: ok. 45 minut

MAŁY KSIĄŻĘ

Kategoria: Gry rodzinne, Gry również dla 2 osób

Zaprzyjaźnij się z Małym Księciem i spotkaj wszystkich bohaterów tej słynnej powieści Antoine'a de Saint-Exupéry'ego!
W tej grze każdy przyjaciel Małego Księcia buduje dla niego własną planetę, dom dla jego ukochanych zwierząt (lisa, owcy, słonia i węża) i postaci, które Mały Książę spotkał w czasie swojej podróży.
Na koniec gry każda planeta będzie oceniana przez jej mieszkańców. Latarnik oceni ją wysoko, gdy będzie oświetlona dużą ilością latarni, Mały Książe najbardziej cenił ją będzie, jeśli znajdzie się na niej dużo pudełek i owieczek w różnych kolorach. Geograf przydzieli dodatkowe noty za każdy kafelek bez wulkanu, a Ogrodnik najszczęśliwszy będzie, gdy znajdzie się na niej przynajmniej jeden, ale najlepiej dwa baobaby, które będzie mógł pielęgnować.
Gra Mały Książę ilustrowana jest grafikami z oryginalnego wydania tej bestsellerowej książki.

Wiek graczy: od 8 lat, Liczba graczy: 2 - 5 os., Czas gry: 25 minut

MONOPOLY OD ZERA DO MILONERA

Kategoria: Gry strategiczne

Po raz pierwszy w historii na planszy Monopoly znalazły się 22 polskie miasta wybrane przez internautów. Ponad 2 miliony głosów zdecydowały o wyglądzie narodowej planszy Monopoly POLSKA! I ty graj o najpopularniejsze miasta w Polsce - Białystok, Kraków, a może Toruń? Co uczyni Cię bogatszym? Jak wiele hoteli zdołasz postawić we Wrocławiu? A może wykupisz plażę w Gdyni? Uruchom wyobraźnię i zbijaj majątek na polskich miastach!

Wiek graczy: od 8 lat, Liczba graczy: 2-6 os., Czas gry: ok. 45-90 minut

QUIZ HISTORIA POLSKI

Kategoria: Gry rodzinne, edukacyjne

Na 88 kartach znajdują się 352 pytania i 704 odpowiedzi. W trakcie gry jej uczestnicy poruszają się pionkami po torze planszy odpowiadając na pytania z wyciągniętej karty, w zależności od koloru pola na którym postawili swój pionek . Dodatkowe punkty można zdobyć określając jakie ważne wydarzenie w historii Polski miało miejsce pod datą widniejącą na wyciągniętej karcie talii "kart ważnej daty". W trakcie gry wiele emocji zapewni również strzelanie do celu z  katapulty. To świetna zabawa i bogate źródło informacji na temat polskiej historii. 

Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: 30 – 60 minut

QUIZ O ŚWIECIE

Kategoria: Gry rodzinne, edukacyjne

Fascynująca gra i świetna zabawa, w trakcie której uczestnicy odpowiadają na pytania dotyczące historii, geografii i przyrody, nauki i techniki oraz kultury i sztuki świata. Na 97 kartach jest 388 pytań i 1164 warianty odpowiedzi. Podczas gry trzeba wykazać się również swoją zręcznością, strzelając z katapulty do celu. Zawartość pudełka: 97 kart pytań i odpowiedzi, 12 kart liter, karta z nazwami działów, 4 pionki, kostka, plansza, 80 żetonów, klepsydra, notek, kubek, kulka, katapulta, instrukcja.

Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: 30 – 60 minut

QUIZ O POLSCE

Kategoria: Gry rodzinne, edukacyjne

Emocjonująca gra planszowa połączona z Quizem z wiedzy ogólnej o Polsce oraz ciekawostkami z różnych dziedzin kultury, przyrody, filmu oraz historii. Zestaw zawiera 388 pytań, na które trzeba odpowiedzieć w trakcie gry po planszy. Gra zarówno dla młodzieży jak i dorosłych.

Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: 30 – 60 minut

RUMMICUB

Kategoria: Gry towarzyskie, logiczne

Gra polega na pozbyciu się wszystkich kostek z liczbami, wykładając na stół sekwencje lub ciągi minimum 3-liczbowe. Najciekawszą możliwością jest ingerencja w już wyłożone kostki - w swojej kolejce możesz je dowolnie przesuwać i modyfikować, byle tylko na koniec nie naruszyć podstawowej zasady (minimum 3 kostki w sekwencji lub ciągu).

Wiek graczy: od 7 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: ok. 30 minut

SCRABBLE

Kategoria: Gry towarzyskie, logiczne

W tej najpopularniejszej na świecie grze słownej liczy się każde słowo! Przy całej swej prostocie gra niesłychanie wciąga. Jest znakomitym polem do pasjonujących pojedynków tęgich głów, a także do relaksujących rozgrywek z rodziną lub przyjaciółmi. Scrabble to niezmiennie fascynująca, rozwijająca rozrywka! Licencjonowana produkcja firmy Mattel to po prostu oryginalne Scrabble. Przepiękne wykonanie, solidna plansza, eleganckie kostki z literami.

Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: ok. 30 -60 minut

7 CUDÓW ŚWIATA

Kategoria: Gry strategiczne

Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki!Gra w 7 cudów toczy się przez trzy wieki. W każdym wieku gracze otrzymują siedem kart z konkretnej talii. Wybierają jedną z kart, a pozostałe przekazują sąsiednim graczom. Gracze pokazują swoje karty jednocześnie (płacąc lub uzyskując surowce albo wchodząc w interakcję z innymi graczami na różne sposoby). Każdy z graczy wybiera następną kartę z talii którą wcześniej przekazali i proces zaczyna się od nowa, dopóki każdy z graczy nie odkryje po sześć kart z danego wieku. Po upływie trzech wieków gra się kończy.

Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2 - 7 os., Czas gry: 40 - 60 minut

100 GIER

Kategoria: Gry rodzinne, karciane

Zestaw 100 gier planszowych. Zawartość zestawu: 3 plansze - Chińczyk / Wyścigi konne, Backgammon / Niedźwiadek, Młynek / Szachownica, 1 talia kart, 30 pionków do warcabów, 16 pionków, 2 kostki oczkowe, 1 kostka podwajająca.

Wiek graczy: od 6 lat, Liczba graczy:  2 – 6 os.

SZACHY

Kategoria: Gry logiczne, Gry dla 2 osób

Znana od setek lat ale wciąż grają w nią miliony osób na całym świecie. Gra ta rozwija zdolność koncentracji, umiejętność analizy, wyobraźnię, pamięć, cierpliwość i samodzielność w podejmowaniu decyzji. Solidna drewniana szachownica i również drewniane, najwyższej jakości, pionki. Gra, jak zwykle, zapewni wiele emocji i dobrej zabawy.

Wiek graczy: od 7 lat, Liczba graczy: 2 os., Czas gry: ok. 45-90 minut

WARCABY/BACKGAMON

Kategoria: Gry logiczne, Gry dla 2 osób

Warcaby i backgammon to gry bardzo stare, sprawdzone przez wiele, wiele pokoleń. Obydwie przeznaczone są dla 2 osób. Backgammon zasługuje na szczególną uwagę, gdyż jest to gra trzymająca w napięciu i zaskakująca nieoczekiwanymi zmianami akcji. Drewniane pionki.

Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: ok. 30 -60 minut

WIEŻA Z HANOI

Kategoria: Gry logiczne

Ułóż dyski od największego do najmniejszego na jednej z wież tak, by powstał stożek. Twoim zadaniem jest przełożenie wszystkich krążków w identycznym układzie na jedną z dwu pustych wież. Przy tym możesz przenosić elementy wyłącznie pojedynczo. Nie wolno dopuścić, aby w trakcie gry większy dysk spoczął na mniejszym. Nie musisz koniecznie używać wszystkich siedmiu dysków. Na początek warto spróbować jedynie z trzema. Kiedy już rozwiążesz pierwsze zadanie, dołóż kolejny krążek, a zwiększysz tym samym stopień trudności.

Wiek graczy: od 7 lat, Liczba graczy: 1 os.

W PUSTYNI I W PUSZCZY

Kategoria: Gry rodzinne, przygodowe

Gra oparta na najpopularniejszej polskiej powieści przygodowej. Gracze przemierzają ze Stasiem i Nel szlak z Port Saidu do Mombasy. Po drodze czekają ich przygody, które przeżyli bohaterowie powieści Sienkiewicza: porwanie, wojna, burza piaskowa, spotkania z lwem, słoniem, groźnym czarownikiem i wiele, wiele innych. W wędrówce pomogą przyjaciele – Kali, Mea, słoń King i pies Saba – oraz przedmioty, które ratowały życie Stasia i Nel, np. sztucer, bukłak z wodą, chinina, daktyle, latawce. Aby zagrać nie trzeba znać powieści „W pustyni i w puszczy”. Jednak z pewnością gra zachęci do przeczytania książki.

Wiek graczy: od 8 lat, Liczba graczy:  2 – 4 os., Czas gry: ok.45 minut

Wsiąść do pociągu: Europa

 

Kategoria: Gry rodzinne

Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina - Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia.

Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu!

Wsiąść do Pociagu: Europa to druga część niezmiernie popularnej serii o wielkiej, kolejowej przygodzie. Gracze zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka.

Wiek graczy: od 8 lat, liczba graczy: 2-5 os. Czas gry: ok. 60-90 min.

ŻETONY DO POKERA

Zestaw 100 żetonów w plastikowym, przezroczystym etui. Żetony z nominałami, waga po 14g,